איך לפרמט את המחשב ולהתקין את הווינדוס

הסבר ביצוע תהליך השחזור /Rescue & Recovery:
01) בהפעלת המחשב נאלץ ללחוץ על כפתור ה-Access IBM / Lenovo Care בזמן הופעת מסך ה-
Lenovo / IBM     מס' פעמיים (ללחוץ 5-7 פעמיים על הכפתור, חשוב שהלחיצה תתבצע מיד בהופעת
מסך ה- ה- Lenovo / IBM).
לאחר הלחיצה על כפתור ה- Lenovo / IBM תתבצע כניסה לאשף ה- Rescue & Recoveryשייקח מספר רגעיים.
02) לאחר הכניסה ליישום ה- Rescue & Recovery יופיע חלון קטן שבצידו הימני יופיע כפתור
Continue עליו נלחץ.
03) לאחר הלחיצה על הכפתור יפתחו מס' אופציות בצד ימין של המסך, שם נבחר באופציה השלישית
(Restore Your system) לשם תחילת ביצוע תהליך השחזור (במידה וישנו צורך בגיבויי קבצים עברו
לסוף העמוד שם מפורט כיצד לבצע את תהליך שחזור הקבצים שיכול להתבצע ל-DiskOnKey או ל
דיסק קשיח נשלף).
04) לאחר לחיצה על אופציית Restore Your system יפתח חלון בו תידרשו לבחור את האופציה האחרונה
שהיא Restore my hard drive to original factory state, שהיא האופציה האחרונה ונקיש על מקש
ה-next.
05) לאחר מכן יופיע מסך ובו מס' אפשרויות נוספות, גם במסך זה נבחר באפשרות האחרונה שהיא I do not
Want to save any files, ולאחר מכן נקיש על מקש ה-next.
06) לאחר מכן נאלץ להקיש במסך הבא שנית על next ללא שום בחירה.
07) לאחר מכן יופיע חלון בו יופיע לחצן OK, עליו נלחץ לשם מעבר לשלב הבא.
0
8) בחלון שמופיעה אחרי שוב יופיע לחצן next, עליו נלחץ שנית.
09) בחלון שיופיע לאחר מכן ישנו צורך לבחור בשורה הראשונה I accept these terms and conditions,
לאחר בחירת השורה נלחץ על כפתור ה-next.
10) בחלון לאחר מכן נבחר באופציה Full factory recovery ונחץ על כפתור ה-next.
11) לאחר מכן יופיעו עוד שני חלונות בהן נידרש ללחוץ על לחצן ה-next, ותהליך השחזור יתחיל בעוד מס'
רגעים  (תהליך השחזור הולך להיערך בסביבות שעה ורבע,והמחשב יחזור להגדרות היצרן איתם סופק
המחשב מהיצרן).
תהליך שחזור קבצים:
לשם ביצוע תהליך גיבוי הקבצים נבצע את התהליכים הבאים לאחר שלב 2, ובסיום התהליך נחזור לשלב 3 לשם המשך ביצוע השחזור.
1) לאחר לחיצה על כפתור ה-Continue שמוסבר בשלב 2 נבחר בשורה שנייה שבצד ימין של העמוד של
Rescue files.
2) לאחר הבחירה יפתח חלון בו נבחר בשורה השנייה I want to choose which files to rescue from a
list of files that have been created or changed since my last backup.
3) לאחר מכן יפתח חלון בו שני מרובעים, במרובע השמאלי נסמן את הקבצים אותם נרצה לגבות שיופיעו
במרובע הימני + גודל המידע אותו נרצה לגבות.
4) לאחר סיום סימון הקבצים נלחץ על כפתור ה-next.
5) בשלב זה נראה את כונן אליו נבצע את הגיבוי ונלחץ שנית על next.
8) לאחר מכן עוד פעם על כפתור ה-next והעתקת הקבצים תתחיל.
9) בסיום התהליך נקבל חלון אישור ואפשרות יציאה (Exit), ננתק את הכונן הנשלף ונחזור לשלב 3 לשם
המשך השחזור.

לפני כמה זמן הייתי צריך לפרמט את המחשב שלי (לונוב/IBM) בגלל התקנה לא טובה שעשו לי בחברה.

בלנובו שלחו לי מייל כיצד לעשות זאת, מייל שעזר לי להתקין מחדש את הווינדון שלי ואני מפרסם אותו כאן עם שינויים קלים לטובת אלה שצריכים לפרמט את המחשב ואין להם כוח לעבור את כל התהליך עד לקבלת המייל הזה מלנובו.

הסבר ביצוע תהליך השחזור /Rescue & Recovery:

01) בהפעלת המחשב נאלץ ללחוץ על כפתור ה-Access IBM / Lenovo Care בזמן הופעת מסך ה-

Lenovo / IBM     מס' פעמיים (ללחוץ 5-7 פעמיים על הכפתור, חשוב שהלחיצה תתבצע מיד בהופעת

מסך ה- ה- Lenovo / IBM).

לאחר הלחיצה על כפתור ה- Lenovo / IBM תתבצע כניסה לאשף ה- Rescue & Recoveryשייקח מספר רגעיים.

02) לאחר הכניסה ליישום ה- Rescue & Recovery יופיע חלון קטן שבצידו הימני יופיע כפתור

Continue עליו נלחץ.

03) לאחר הלחיצה על הכפתור יפתחו מס' אופציות בצד ימין של המסך, שם נבחר באופציה השלישית

(Restore Your system) לשם תחילת ביצוע תהליך השחזור (במידה וישנו צורך בגיבויי קבצים עברו

לסוף העמוד שם מפורט כיצד לבצע את תהליך שחזור הקבצים שיכול להתבצע ל-DiskOnKey או ל

דיסק קשיח נשלף).

04) לאחר לחיצה על אופציית Restore Your system יפתח חלון בו תידרשו לבחור את האופציה האחרונה

שהיא Restore my hard drive to original factory state, שהיא האופציה האחרונה ונקיש על מקש

ה-next.

05) לאחר מכן יופיע מסך ובו מס' אפשרויות נוספות, גם במסך זה נבחר באפשרות האחרונה שהיא I do not

Want to save any files, ולאחר מכן נקיש על מקש ה-next.

06) לאחר מכן נאלץ להקיש במסך הבא שנית על next ללא שום בחירה.

07) לאחר מכן יופיע חלון בו יופיע לחצן OK, עליו נלחץ לשם מעבר לשלב הבא.

0

8) בחלון שמופיעה אחרי שוב יופיע לחצן next, עליו נלחץ שנית.

09) בחלון שיופיע לאחר מכן ישנו צורך לבחור בשורה הראשונה I accept these terms and conditions,

לאחר בחירת השורה נלחץ על כפתור ה-next.

10) בחלון לאחר מכן נבחר באופציה Full factory recovery ונחץ על כפתור ה-next.

11) לאחר מכן יופיעו עוד שני חלונות בהן נידרש ללחוץ על לחצן ה-next, ותהליך השחזור יתחיל בעוד מס'

רגעים  (תהליך השחזור הולך להיערך בסביבות שעה ורבע,והמחשב יחזור להגדרות היצרן איתם סופק

המחשב מהיצרן).

תהליך שחזור קבצים:

לשם ביצוע תהליך גיבוי הקבצים נבצע את התהליכים הבאים לאחר שלב 2, ובסיום התהליך נחזור לשלב 3 לשם המשך ביצוע השחזור.

1) לאחר לחיצה על כפתור ה-Continue שמוסבר בשלב 2 נבחר בשורה שנייה שבצד ימין של העמוד של

Rescue files.

2) לאחר הבחירה יפתח חלון בו נבחר בשורה השנייה I want to choose which files to rescue from a

list of files that have been created or changed since my last backup.

3) לאחר מכן יפתח חלון בו שני מרובעים, במרובע השמאלי נסמן את הקבצים אותם נרצה לגבות שיופיעו

במרובע הימני + גודל המידע אותו נרצה לגבות.

4) לאחר סיום סימון הקבצים נלחץ על כפתור ה-next.

5) בשלב זה נראה את כונן אליו נבצע את הגיבוי ונלחץ שנית על next.

8) לאחר מכן עוד פעם על כפתור ה-next והעתקת הקבצים תתחיל.

9) בסיום התהליך נקבל חלון אישור ואפשרות יציאה (Exit), ננתק את הכונן הנשלף ונחזור לשלב 3 לשם

המשך השחזור.

חזרה להקתנת תוכניות למחשב חדש

6 תגובות ל-“איך לפרמט את המחשב ולהתקין את הווינדוס

  1. שלום לך
    עלי לציין שהנוהל שכתבת יפה מאוד ונכון.
    אני משתמש במחשבי IBM , ניידים ושולחניים, רק בגלל היכולת של שחזור מערכת הפעלה מהמקור המותקן במחיצה חסויה בדיסק. זה נוח מאוד וחוסך את החיפוש אחר הדרייברים לכל ההתקנים.כך אני מבצע פעם בכמה חודשים פירמוט למחשב ומרגיש תמיד עם מחשב חדש מהמפעל.
    לאחר פתיחה זו שאלתי היא האם יש לך את הדרייברים הקשורים לכפתור הכחול, Access IBM, כי בלי כוונה מחקתי על ידי נסיונות התקנה של מערכת הפעלה אחרת לצורך נסיון.
    תודה מראש

    • היי שמואל
      קודם כל תודה רבה על הפידבק שלך
      זה כיף

      לגבי הדרייברים הקשורים אין לי אותם. כמו שכתוב, אצלי הם נמצאים אוטומטיתבכפתור ה IBM

      אני הייתי מנסה לפנות לנובו ולבקש מהם פתרון. יכול להיות שהם יוכלו, בעזרת המספר הסידורי של המחשב, לאשר לך להעתיק את הקבצים.

      בסך הכל הקבצים הללו שייכים לבעלי המחשב, גם אם הוא מחק אותם במקרה.

      מקווה שתמצא את הפתרון החוקי והפשוט.
      אם יתאים לך אשמח שתספר לי איך פתרת את הבעיה. ולכתוב מדריך מתאים לבעיה זאת.

  2. מה אני עושה שאין לי פלופי והמחשב נתקע קבוע ולא מגיע לווינדוס?? איך אני יכול להכין בוט ביו אס בי דרך מחשב אחר???
    14 בינואר 2010 02:41
    hagai אמר/ה…

    אני רוצה לפרמט את הלפ טופ של דל שלי ולא מצליח דרך הדיסק. ניסיתי הכל כבר… שיניתי העלאה מסידירום ולא מסתדר לי. מותקן אצלי ווינדוס וויסטה ביסנס וזה מחשב 2DUAL 1.8 ג'יגה זיכרון2. בבקשה הסבר
    14 בינואר 2010 02:47
    hagai אמר/ה…

    או אפילו להכין בוט CD??? רק שיפרמט לי את המחשב אחרכך אני יתקין יש לי דיסק של ווינדוס פשוט הוא לא נותן לי להתקין ולפרמט ממנו. עם אפשר מיו אס בי עדיף
    14 בינואר 2010 02:53

  3. אני מעדיף בגדול לשלם למישהו שיעשה את זה בשבילי,מה שמצחיק פה עוד יותר זה שילדים ממש קטנים יודעים את העבודה הזו בזמן שאני מתקשה להבין ולעקוב אחרי השלבים הללו

    • היי שלמה. כן. זה בהחלט אפשרי לתת את זה למישהו אחר.
      כמובן שכל אחד צריך לעשות רק מה שהוא יכול (ויש לו זמן/ חשק).
      ותמיד יש אופציה לתת את זה לאנשים אחרים. זה גם לא צריך להיות יקר לפרמט את המחשב. לא יותר מ 100-200 שח (להערכתי).

  4. במידת הצורך…ישנן כמה חברות בישראל העוסקות בשחזור מידע

כתיבת תגובה

