הוספת עוגן בדף וורדפרס: איך להפנות (לינק) למקום מסוים בעמוד וורדפרס

לפעמים אנחנו רוצים להפנות מישום למקום מסויים בדף וורדפרס שלנו. כלומר לרשום לינק למקום מסויים בדף.

למשל:

  • אם אני רוצה שמישהו יגיע לעמוד מסויים בבלוג זה שעוסק בשירותי גוגל, אני אכתוב לינק באופן רגיל, שיראה כך: שירותי גוגל
אבל מה קורה אם אני רוצה לכתוב קישור שיגיע למקום מסויים בדף, למשל. קישור שיגיע למקום בדף שעוסק ביומן של גוגל?
פה יש לנו בקשה חדשה.

דוגמא נוספת:

  • אם אני רוצה להפנות את הקוראים שלי לאתר שעוסק בטכניקת אלכסנדר למאמר שעוסק ברעיון מרכזי  בטכניקת אלכסנדר אין לי בעיה.
  • אבל אם אני רוצה להפנות את הקוראים שלי לנקודה מסויימת במאמר, למשל בנקודה שעוסקת בכאבי גב – לשם כך יש להגדיר את הדף באופן מעט שונה ולהפנות אל הדף הפניה שונה.

אז איך עושים את זה? איך כותבים את פוסט/ עמוד וורדפרס בשביל שיהיה אפשר להפנות את הקוראים למקום מסוים בדף?

באופן כללי יש שני חלקים להגדרה

  1. כתיבת הדף באופן נכון על מנת שיהיה אפשר להפנות למקום ספציפי בתוך הדף
  2. כתיבת  ההפניה באופן נכון.

מי שיודע htmlיוכל להבין זאת בקלות. ומי שלא יוכל ללמוד לעשות את זה בשורות הבאותו🙂

1. הסבר כיצד לכתוב דף עם עוגנים, שיהיה אפשר להפנות את הקוראים למקום מסויים בדף

  • ראשית יש לכתוב את הפוסט, או את העמוד
  • יש לכתוב את העמוד בדרך הארוכה ("לערוך רשומה חדשה") ולא דרך הכתיבה המהירה בדף הכניסה הראשי
  • למרות שלא חייב, כדאי מאוד לעבוד עם כותרות(h2,h3…) בפוסט/ עמוד
  • לאחר כתיבת הפוסט יש ללחוץ בדף הכתיבה הראשי (הדף שבו כתבת את הרשומה/פוסט) ל html (עד עכשיו היית ב"עורך ויזואלי")
  • בדף העריכה של דף html אפשר לראות הרבה סימנים לא ברורים יחד עם מה שכתבתנו
  • אם כתבנו כותרות (למשל בדף ה גוגל יש כותרת של עבודה עם מעבד התמלילים של גוגל)אז אם נחפש טוב נראה את הכותרות ב h2,h3.. עטופים (משני הצדדים) בסימן גדול, ובסימן קטן לפני הכותרות שלנו
  • זה סימן לכותרת בשפת html
  • ללכת לפני הסימן שבו הם עטופים
  • עכשיו אנחנו צריכים לכתוב עוגן בשפת html
  • בשביל לכתוב עוגן יש לכתוב (לפני הסימן גדול שהכותרת h3/h2 מסומן)
    • {a name="2"} {/a} (היכן שיש סוגרים הכוונה לסימן גדול/ קטן)
    • במקום סוגרים יש לכתוב את הסימן גדול/ קטן בהתאמה
    • במקום הספרה 2 יכול להיות כל מספר או אות באנגלית שיסמן את האנקור.
  • עכשיו אפשר לשמור/ לפרסם או לחזור לעורך ויזואלי ולשמור ולפרסם (נראה סימן קטן )
  • מה שעשינו עד עכשיו זה בעצם קבעו עוגן בדף שאפשר להפנות אליו
  • יש לדעת שאפשר לכתוב כמה עוגנים שרוצים בתוך הדף, אין שום הגבלה.

2. כיצד להפנות למקום מסויים בדף וורדפרס

עכשיו מגיע החלק הקל. עכשיו המטרה שלנו היא פשוט להפנות למיקום בדף שאנחנו רוצים

לסיכום:

על מנת להפנות למקום מסויים בדף יש:

  • להגדיר את המיקום בדף שרוצים להפנות אליו בעזרת :{a name="hi"} {/a} (היכן שיש סוגרים הכוונה לסימן גדול/ קטן)
  • לכתוב לינק לדף שבנוי בשם הדף עם הסיומת # כשלאחריו יש לכתוב את מה שכתוב במרחאות (במקרה הנוכחי hi, במקרה הקודם 2)

חזרה לדרך כתיבת פוסטים בוורדפרס

3 תגובות ל-“הוספת עוגן בדף וורדפרס: איך להפנות (לינק) למקום מסוים בעמוד וורדפרס

  1. תרשי לי להעיר
    אין כמו מראה עיניים!
    אני אישית לא הבנתי ואני מניח שגם הרבה
    הדרך הטובה לעשות זאת היא לכתוב דוגמה לכתיבה (לא להסביר במילים) ולהראות איך זה נראה("תכלס") עם לינק פעיל

כתיבת תגובה

